Message from the President

株式会社いい旅の代表、黒崎康弘です。当社は2000年から旅行業を営んで参りましたが、2020年のパンデミックで大きな影響を受けました。感染症の拡大は旅行業にとって致命的です。一時はほとんどの仕事を失い小さな仮オフィスで我慢の時を過ごしましたが、そんな期間を無為に過ごさぬよう準備を続けました。そして、多くの支援や応援に支えられて危機をくぐり抜け、2022年後半から本格的に旅行の仕事を再開しました。

現在当社が力を入れるのは、訪日旅行(インバウンド)と、その問題を解決する事業です。

当社には複数のインド人スタッフが在籍し、日本語の他、英語とヒンディー語が飛び交う環境です。彼らと共にいると日本人と外国人の違いがよく見えます。言葉の壁や国境を軽々と飛び越える行動力に感銘を受けたり、改めて日本人の力を再認識したりします。

訪日旅行は、相手が外国の方なので大変ですが、細やかで粘り強い手配をしていくことで信頼を得て、継続した収益を上げていくことができます。一人の力に頼らず、よくコミュニケーションを取って日本人スタッフと外国人スタッフが連携することで、組織としての相乗効果を生み、お客様に柔軟で専門的なサービスを提供できます。

大きな危機を共に乗り越えた盟友に、少しずつ新たな仲間を加えて、価値ある仕事に力を注ぎ組織としての強みや特徴を育てることで、頑張って働く人が大きく報われる会社にしていきたいと、心から願っています。

 

 

 

 

Since Japan e-Tours was established, our company credo has been “to provide the best travel service for the guest” and “to prepare the best solution to the client”.

The number of customers who come to Japan has expanded with the years. However, the system to satisfy customers who have various religions and customs is not in place. In this diverse, fast-changing world, we strongly conscious “to give the best solution to fulfill the guest’s expectation”. We have Japanese staff with high knowledge and skills and foreign staff who can grasp customer’s wishes and circumstances. Our solution is their cooperation to prepare the best travel experience for your customers.

We have diversity, we can understand

For foreign customers, especially from India, we can easily understand their religious reason, circumstance, and preference. Because we are the company with diversity and Japanese and Indian staffs have been working together for almost 10 years. In overseas traveling, we often face to the difference in culture and customs, but at our company, we feel it everyday without going on a trip. So for us, this credo is not just a concept; it is a compass which guides us in everything what we do.

 

Yasuhiro Kurosaki, President and CEO